Kommer du ihåg?

Kommer du ihåg hur vi först träffades? Det gör knappt jag. Vi lärde känna varandra så tidigt att jag knappt har något minne av vår första tid tillsammans. Kommer du ihåg hur vi brukade sitta vid ditt köksfönster och äta smågodis? Jag tyckte egentligen inte om godis, men åt för att du gjorde. Kommer du ihåg den där tavlan som hängde i din hall? Du vet den där med alla röda bär i en skål? Du brukade alltid kommentera att den var handmålad. Tänk hur lång tid den måste ha tagit att måla. Kommer du ihåg ditt rosa dockhus du hade i ditt rum? Det som alltid var så stökigt? Där i brukade det ligga massa barbies där med avklippt hår, både du och jag drömde ju om att bli frisörer. Kommer du ihåg när vintern smälte bort? Kvar låg alla småstenar som vi frenetiskt skulle sopa bort innan vårstädningen inföll. Kommer du ihåg våra sparkcyklar? Vi brukade åka runt på dem, runt, runt området hur många varv som helst. Efter ett tag blev det rätt långtråkigt, men vi fortsatte ändå. Kommer du ihåg vårt berg? Där vi brukade sitta och fantisera ihop sagor? Sagor om lejon och troll. Kommer du ihåg min utklädningslåda? Vi brukade klä ut oss och fota med mina engångskamreror. Bilderna visade vi inte för någon, det var pinsamt. Kommer du ihåg när vi planerade om framtiden? Vi skulle bli medlemmar i en mc klubb så fort vi fyllt 18 och köpa en varsin vit hund. Hunden skulle sitta i en väska på sidan om motorcykeln och åka med på alla de turer vi planerade. Kommer du ihåg den dagen du berättade att du skulle flytta? Du skulle flytta långt sa du, vi kanske aldrig skulle se varandra igen. Du flyttade, sedan hördes vi aldrig mer. Kommer du ihåg mig nu? Kommer du ihåg tiden tillsammans med mig? Kommer du ihåg hur roligt vi hade och hur många skratt vi framkallade? Kommer du ihåg mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0